یزدفردا :خروج ۹۷۳ زائر  از گمرک فرودگاه یزد برای شرکت در اربعین حسینی در سال 1402صورت گرفت

 

 مدیرکل گمرکات یزد گفت: در اربعین امسال تشریفات گمرکی برای خروج بیش از 973 زائر در فرودگاه شهید صدوقی انجام شد.  

 

محمدحسین سلمانی در بازدید از گمرک فرودگاه شهید صدوقی یزد  اظهارداشت: کارکنان این گمرک در اربعین امسال تشریفات گمرکی 9 پرواز شامل سه پروزار عادی و شش پرواز فوق العاده از فرودگاه شهید صدوقی یزد به مقصد فرودگاه نجف را انجام دادند و طی آن 973 نفر از کشور خارج شدند.  

 

وی با بیان اینکه برای بازگشت زائران 9 پرواز از فرودگاه نجف پیش بینی شد افزود: تاکنون بیش از 775 نفر از زائران به کشور بازگشته اند و آخرین پرواز برگشت 18 شهریور انجام می شود. 

 

مدیرکل گمرکات یزد با تقدیر از کارکنان گمرک فرودگاه شهید صدوقی یزد برای انجام تشریفات گمرکی پروزارهای ورودی و خروجی فرودگاه نجف که برخی از آنان در ساعات ابتدائی بامداد انجام شد، خاطرنشان کرد: اربعین امسال بیش از 550 کامیون و وسیله نقلیه حامل کالای همراه موکب داران و 50 سواری شخصی پس از انجام تشریفات گمرکی خروج موقت از این استان به مقصد عراق خارج شدند.  

 

سلمانی ادامه داد: کارکنان گمرک یزد همچنین تشریفات گمرکی بیش از 4 هزار تن کالای همراه موکب داران شامل اجاق گاز، لوزام آشپزخانه، کپسول گاز و سایر وسایل آشپزخانه و همچنین مواد خوراکی را انجام دادند.  

 

وی اذعان کرد: امسال همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گمرک یزد با سه برابر کردن امکانات رویه خروج موقت برای تسهیل و روان سازی سفر اربعین حسینی(ع) و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) بسیج شد. 

 

مدیرکل گمرکات استان یزد همچنین از کمک گمرک یزد به گمرکات مرزی خبرداد و گفت: دو نفر از کارشناسان این گمرک برای کمک به گمرکات مرزی به منظور تسهیل خروج زائران به مرزهای کشور عراق اعزام شد

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا